Se enkelt indlæg
Gammel 21-02-2015, 18:46   #5
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Yan Se meddelelser
Jeg vil tage på en varmestue, hvor der er natherberg, men det er jo umulig, at bo i DK og ikke have rettigheder til hverken pensionstillæg eller læge o.s.v.

Kan kommunen virkelig nægte, at registrere mig som indrejst og bruge adressen på varmestuen, da det jo er der jeg vil bo og opholde mig, til jeg finder en anden løsning.
Vil lige gøre opmærksom på at man ikke lige skal regne med at kunne overnatte på herberg, heller ikke hvis det bare er få nætter.
Der er stor rift om pladserne, og ofte ligger folk langt ud på gaden når den sidste køje er besat.
Citat:
...du kan også få fortrin i alm. Boligselskaber via den ordning som hedder fleksibel udlejning.
Det er ikke noget man kan regne med. En kvindelig bekendt kom tilbage til DK for 8 år siden og er først blevet berettiget til bolig efter den ordning nu.
Hun har været så syg at hun har været på hospitalet meget af tiden, og hver gang udskrevet til diverse vandrehjem som hun selv har betalt.
Citat:
Det handler mest om, at være registreret i CPR, hvilket de siger jeg ikke kan, hvis ikke jeg har en adresse.
Du kan flytte ind på et "pensionat" de er rimelig lette at finde i storbyerne. Der kan du registrere din adresse i kort tid og når du flytter er du berettiget til at opretholde din adresse hos kommunen.

Jeg synes det lyder til at du går en kortere/længere tid som hjemløs i møde hvis du returnerer til DK, så tænk dig om !
pif er ikke logget ind   Besvar med citat