Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2015, 11:46   #17
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Medicinering virker nogen gange anderledes når det er adhd uden hyperaktivitet (add)

De kan reagere mere følsomt, så der skal langt mindre doser til for at få en effekt, procentdelen hvor der ingen effekt er er også større hos add end hos adhd.

Min søn reagerede meget følsomt og havde god effekt på en tiendedel af den dosis der normalt gives. Der skal startes langsomt op og du skal være meget obs på symptomer som zombiemode, hvor du kan mærke at de begynder at skulle tænke sig længere om end de plejer før de svarer i en almindelig samtale, som om de skal lede efter ordene.

Min søn fik en smule ritalin de dage han skulle i skole, for at øge koncentrationen, men fik ikke noget i ferier eller weekender. Det er ikke noget problem, da det begynder at klinge af efter 4-5 timer og ikke er vanedannende.

Da han blev 12 år havde han ikke brug for det mere, og klarer sig fint blot med pædagogiske tiltag.

Det er meget forskelligt fra barn til barn hvad der er brug for, så føl Jer frem.

Forlang at der samtidig ydes en pædagogisk indsats, at hun f.eks placeres et sted i klassen hvor hun trives, evt med afskærmning så hun ikke forstyrres af resten af klassen, med høretlf så hun kan lukke støj ude osv.


Det lyder meget" betryggende og beroligende det du siger pip.
jeg har nemlig lige haft talt med skole psygologen og vi aftalte nemlig at vi- når hun vidste noget mere både på den ene og den anden måde ville hun se om hun skulle lave en kognitiv vurdering,hvad det så end er ?

for som sagt,er jeg meget imod hun skal have piller.
og det offentlige system er jo ikke de mest hurtigt arbejdende i mange tilfælde.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat