Se enkelt indlæg
Gammel 13-01-2015, 02:58   #110
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
DR1 d. 13.-1. 2015 kl 20:30 - Dokumentaren: Snowdens store flugt.

DR1 Dokumentaren: Snowdens store flugt
Citat:
Dokumentar-thrilleren 'Snowdens Store Flugt' fortæller historien om, hvordan det lykkedes Edward Snowden at undslippe USAs efterretningstjeneste. For første gang fortæller Snowden i et eksklusivt interview til DR den fascinerende historie om, hvordan han undgik at tilbringe resten af sit liv i et amerikansk fængsel.

Samtidig siger Mette Frederiksen (S) at "slikboden" er åben og at eneste vej fremad for demokratiets ret til et privatliv er: GA (Go Amish).

Citat:
»Vi kommer til - det føler jeg mig overbevist om - i de kommende år at træffe nogle valg, hvor vi bliver nødt til at give efterretningstjenesten og politiet redskaber, som de ikke har haft før«, siger Mette Frederiksen til Ekstra Bladet.

»Fordi vi bliver nødt til at kunne matche de mørke kræfter, der er på spil«, forklarer hun.
Kilde: http://politiken.dk/indland/politik/...nye-redskaber/


PET & FE er fornuftige organer, der har en klar berettigelse ... for så vidt de organer er underlagt fuld demokratisk kontrol og ikke krænker grundlæggende retsprincipper og menneskerettigheder (som fx retten til et privatliv).

Når lovlydige Mor Maren i Kæret får trawlet hele sit on- og offline liv med big-data-sugemaller helt oppe i anus ... just in case ... så tænker jeg, at grænsen er nået for, hvad der er acceptabelt i en såkaldt demokratisk retsstat.

Begrundet mistanke og retskendelser det må være vejen frem ... ellers løber vi som åbent demokrati risikoen for at "de mørke kræfter" bliver udskiftet med stats-sponsorede "mørkemænd/kvinder" ...

Jeg vedgår, at det er en meget vanskelig balancegang at afveje visse "frihedsrettigheder" ift. "at redde liv".

Balancekunsten støder vi omvendt nærmest dagligt på ift. fx miljøbelastning, bilisme, tobaksrygning, alkohol, fedme osv ... hvor den aktuelle "frihedsgrad" notorisk koster liv ... mange liv ... men hvor de enkelte gives "frihed" til at tage en udfordring og løbe en risiko ... selv om også andre kan komme til at betale prisen for et valg, som de ikke selv har taget ...


Tilføjet:

DR2 tirsdag d. 14.-1. 2014 kl. 01:50 - P1 Debat på DR2: Er vi på vej til at sætte friheden over styr for at beskytte friheden?
Citat:
Politikerne har nærmest stået i kø siden sidste uges terrorangreb i Paris for at råbe på nye beføjelser til politiet og efterretningstjeneste i kampen mod terror. Men har vi ikke siden 2011 givet myndighederne så mange beføjelser, at vi allerede er stærkt på vej til at sætte friheden over styr for at beskytte friheden?
Vært: Christian Schou.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 13-01-2015 kl. 05:30. Årsag: Who Knows ... Webmaster ... maybe ... (-8=
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat