Se enkelt indlæg
Gammel 12-01-2015, 15:40   #1
Lykkegarn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Lykkegarn er ny på vejen
Hjemløs, syg og uden af systemet

Kære brugere

Jeg er nu kommet i den situation, at min nuværende fremtid er at sove i opgange og skure.
For 5 år siden blev jeg sygemeldt, og fik dianosen MB Morbus Betcherew, jeg skulle igennem en masse gigtmedicin jeg ikke kunne tåle, og har derfor i 4 år intet kunne få for mim sygdom, de bliver ved med at afvise den sidste løsning af medicin som koster 36000 om året, og som er betalingsfri for mig.

Da jeg havde været 2 år på syge dp, udløb den, og jeg røg på kontanthjælp.
Jeg fik besked på, at min bolig var for dyr at bo i, og at jeg skulle søge noget billigere. Det var umuligt for mig i den by jeg boede i, at finde noget til de ca 2500 kr som kommunen ville acc. og til sidst blev jeg sat ud, fordi jeg ikke kunne betale min husleje.

Jeg skulle så sendes i arb. prøvning men måtte opgive efter 1 uge, da jeg stod og hylede hver dag pga smerter i bækken og ben. Nye undersøgelser viste, at mine nerveender var beskadiget, og årsagen til smerterne. Det kunne afhjælpes med en operation mente lægen, og henviste mig til kir. amb.
Der blev jeg afvist af lægen der, da jeg ifølge rgt. billederne burde have ondt i højre ben og IKKE venstre ben, så de ville ikke operere, for det hjalp nok ikke.

Jeg flyttede så til kbh fordi jeg kunne leje et værelse der, men det viser sig efter 2 mdr, at den udlejer jeg bor til leje hos, kommer luskende om natten og tror at jeg står til rådighed for ham også.
Så nu er jeg flygtet derfra, og sidder på trappeopgange og sover om natten.
Da jeg er røget helt ud af systemet, er jeg blevet indkaldt til flere samtaler på jobcenteret, for at kunne modtage kontanthjælp, og så sent som idag var jeg til samtale med besked om at finde et praktiksted i 4 uger.
Jeg forklarede hende på jobcenteret, at jeg var så smerteplaget i øjeblikket, sov i trappeopgange og følte mig temmelig tabt i samfundet lige nu.

Jeg ved ikke hvor længe jeg klarer det her, det er hamrende koldt om natten, og mine smerter bliver værre og værre af at sove på gulve og i kulde.

Hvordan kommer jeg videre, hvordan kommer jeg ind i systemet igen? Gode råd modtages med stor taknemmelighed.
ps. jeg er enlig kvinde på 52 år, der altid har klaret mig selv, indtil jeg fik sygdommen MB.
Lykkegarn er ikke logget ind   Besvar med citat