Se enkelt indlæg
Gammel 30-09-2014, 15:38   #8
karen04
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2013
Indlæg: 15
Styrke: 11
karen04 er ny på vejen
Kære Peter

Tak for dit svar.

Du må undskylde hvis jeg har fået spredt mig for meget med mine tråde, jeg er ikke så god til at finde ud af det herinde. Det vil altså sige at næste gang jeg spørger om noget, så skal jeg skrive videre herinde på denne tråd under samme overskrift?

Jo jeg har søgt og fået aktindsigt i min sag, og kommunens afgørelse er som sagt anket.

Jeg har fået behandlinger lige siden min ulykke d. 2/2-13 (flere forskellige slags) og gået til genoptræning inde på Daghøjskolen i Centrum. Det har hjulpet en lille smule, men ikke markant og ikke nok. Jeg går stadig til kranio terapi behandling som hjælper bedst på mig, men det er desværre sjældent nu, da vi simpelthen ikke har pengene til det mere, så det begrænser mig jo også i at få det bedre. Jeg fik 10 behandlinger betalt fra min egen forsikring i sin tid, men de er jo for længst brugt, og jeg har siden betalt det fra egen lomme.

Jeg er både blevet MR scannet og fået taget røgten i sin tid, men det vidste ikke noget (som det jo som regel heller ikke gør med piskesmæld).

Jeg har en sag kørende overfor modpartens forsikringsselskab, men der er ikke sket så meget endnu, de har endnu ikke erkendt deres ansvar (det er badelandet Lalandia, da jeg kom til skade i deres vandrutchebane), og jeg ved heller ik om der kommer noget ud af det, men jeg har advokat på til at tage sig af det. Derudover har jeg fået en méngradserstatning fra mit eget forsikringsselskab på 15% i mén, som vi blandt andet bruger til at leve af nu, men resten af pengene bliver desværre brugt lige om lidt til at skifte vores tag på huset, som vi simpelthen bliver nød til. Så det er rigtig ærgeligt når vores økonomiske situation er som den er.

Mit fag er jo kontorfaget, og det er jeg meget i tvivl om, jeg overhovedet kan varetage igen, ihvertfald ikke som det er nu, da jeg har nakke og ryg smerter, hovedpine, føleforstyrrelser mv., derfor havde jeg tænkt, at jeg nok skulle over i et helt andet fag, hvor jeg ikke blev belastet så meget rent fysisk. Men nej jeg kan nok ikke alligevel arbejde fuld tid i et andet fag, så jeg kan godt se så, at revalidering nok ik er oplagt, så skulle et andet fag ihvertfald afprøves først.

Jeg havde nok også mere tænkt fleksjob eller måske bedst et resourceforløb, så der kan laves en plan for mig. Men kan jeg få det i min situation som selvforsørgende?

Fleksjob bliver vel så svært for mig og komme i betragtning til, når nu jeg ikke er i systemet, der skal jo en del arbejdsprøvning mv. til før du kan komme i betragtning til det?

Tak for dine oplysninger.

mvh. Christina

Sidst redigeret af karen04; 30-09-2014 kl. 16:02.
karen04 er ikke logget ind   Besvar med citat