Se enkelt indlæg
Gammel 03-09-2014, 10:57   #10
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Som sædvanligt magter jeg ikke at læse alle dine links og lange tekst understreget, highlightet eller ej.
Jeg ved bare, hvordan det ofte virker i praksis i samarbejdet mellem fysioterapeut og praktiserende læge. Hvis fysioterapeuten er af den overbevisning, at borger opfylder betingelserne lovgivningsmæssigt for at få ordineret vederlagsfri fysioterapi, så kan vejen ofte banes ved at samtale med borgers egen læge, som af gode grunde ofte ikke er 100% opdateret omkring borgers funktionsniveau. Så jo, nogle gange kan problemer løses ved meget små tiltag, kommunikation og samarbejde tværsektorielt, hvor der ikke nødvendigvis skal trues med bål og brænd og diskes op med lovgivning.

Forskellen på dig mig Peter er nok, at jeg ser og er en del af hverdagen på et kommunalt genoptræningscenter, hvor 95% af genoptræningsforløb glider problemfrit. Og du ser de % som på ingen måde kører problemfrit... Det er super, du er en ildsjæl inden for området - al mulig respekt for det. Men min pointe er nok, at det ikke altid er nødvendigt at køre de store kanoner i stilling. Spar dem til de situationer, hvor det er nødvendigt!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat