Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2014, 10:49   #12
RikkeR1975
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
RikkeR1975 er ny på vejen
Lidt nyt

Hejsa :-)

Lige lidt nyt om "sagen"

Jeg har talt med min venninde B om at anmelde arbejdsskaden, men hun mener ikke der vil kunne skaffes nok beviser, så hun vil ikke. Det er jo hendes valg, så lader det ligge.

B har endelig fået en tid ved psyk afd. på sygehuset og skal der ind på onsdag. Positivt men stadig ikke godt nok, hun har skulle vente så længe når hun går med selvmordstanker hver dag, men nu er der gang i det igen og det er godt. Hun har fået tid ved smertekliniken i Give d. 30/7. lidt længe til men bare det hun ved der snart sker noget er godt, for hende fysioterapeut har måtte stoppe de øvelser hun ellers skulle lave, da hun ikke kan pga smerter. nu skal hun prøve med varmtvandsbassin. B har fået lidt tilbage gang i smerterne efter hun over 3 dage fik støvsuget i hende lejlighed, hvilket ikke har været gjort siden jeg gjorde det for 2 mdr siden (jeg har selv problemer med ryg og bor i Århus, så jeg har svært ved at hjælpe med det i hverdagen).

B havde en samtale med sin kordinerende sagsbehandler i onsdags. B havde skrevet til hende med nogle oplysninger ved smerteklinik som aftalt, og så vælger SB og ringe til hende. Det endte med B brød sammen flere gange og var rigtig langt nede bagefter for hun havde fået bemærkningen "så må du lade være med at støvsuge" og "har du ikke andre der kan gøre det". Hun var også ret hånlig i sit svar da B igen taler om at hun vil i resourseforløb. SB mener at det kan der absolut ikke være tale om og kun for nogle der har været på kontanthjælp i 17 år..!!?? Det positive der dog at B får SB lokket til at søge om hjælp til rengøring for hende, da hun ikke magter det selv, og hun har fået svar tilbage at der vil komme en visitator ud, men der er 4 ugers ventetid.

Jeg kørte ned til B torsdag for hun er nået der til, hvor hun bare ikke kan mere og hendes økonomi har hun ikke overbilk over (hun har samtidig også ADHD og rigtig svært ved at styre det). Jeg får hjulpet med og få lavet et budget og alt på betalingsservice og faste overførsler til hendes budgetkonto. Har lavet kuverter hvor hun hver mdr. ligger penge i til medicin, mad osv.

Hun ringede selv til lægen, men brød sammen og jeg måtte overtage samtalen. Hendes læge blev heldigvis bekymret og vi blev bedt om at komme starks. Talte med lægen i 45 min og det viser sig at de stadig ikke har sendt status til kommunen endnu, da de venter på papirer fra div. sygehuse osv. men det positive er at de nu får skrevet i hvor skidt hun har det og at hun ikke engang kan støvsuge og hvad der ellers blev talt om, bla at hun har brug for ro. Som lægen sagde så er der gang i sagen nu. Hun kommer til psyk og får hjælp, hun kommer på smertekliniken og lægen sender en status. Når kommunen modtager den må vi se hvad de så kommer med. Tænker vi skal vente med igen at tale om resourseforløb til de har modtaget den status fra lægen eller hvad?

En positiv ting mere er at SB ser ud til nu og have forstået, at hun kun skal skrive til B, efter jeg fik B til at sende en mail til SB, hvor hun venligt beder om kun skriflig kontakt.

Jeg har desuden fået kontakt med en på kommunen (B startede selv med brød sammen i tlf) fra afdelingen for handicap og psykiatri, og fik talt med hende om at B ønsker en bostøtte. Hun vil kontakte B og tale med hende i næste uge. Jeg håber de vil sørge for noget hjælp til at at få B's hverdag til at fungere.

Der er vel ikke så meget mere vi kan gøre lige nu andet end og få søgt aktindsigt? (vi nåede det ikke torsdag).

vh

Rikke :-)
RikkeR1975 er ikke logget ind   Besvar med citat