Se enkelt indlæg
Gammel 14-06-2014, 12:53   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Desvære tager psykologer sig nogen gange visse beføjelser de ikke har...
Det vil sige, de går ud over det diagnosespektre de har forstand på.

Psykologer kan stille diagnoser indenfor det psykiatriske spektre og kan selvfølgelig også komme med behandlingsforslag.
Er behandlingen af en art hvor den skal ordineres af en læge, skal der selvfølgelig en sådan ind over for at tage den endelige afgørelse.

kuriosum:
Min mor fik en diagnose på fibromyalgi, da jeg var til psykolog på smertecenteret, 1. samtale.
Altså fik min mor en diagnose af en psykolog hun aldrig nogensinde har mødt, og som aldrig har set papirer på hende.
Her er tale om at psykologen handler langt ud over sine beføjelser indenfor diagnostisering. Det betyder intet i hendes tilfælde, men hvad nu hvis det var en forælder eller et barn eller nogen anden nært beslægtet, der også havde sag i kommunen, hvordan kan sådan noget så bortforklares ?
At psykologen så var ubehagelig på den måde at hun nærmest sad på skødet af mig, samtidig med hun gravede i ting der på ingen måder havde med mine smerter at gøre, var en ganske anden sag.
Den type psykolog mener jeg hurtigt kan få delt nogle diagnoser ud, og i det tilfælde er de diagnoser der bliver givet, ikke meget værd, men tæller fuldgyldige... desværre !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat