Se enkelt indlæg
Gammel 18-05-2014, 18:58   #26
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Bedre sent end aldrig...

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

Ad sundhedshistorikken - er det jo svært at sige noget om, hvem der snager eller roder i den uden at være direkte behandlingsorienteret/ansvarlig ...

Jeg har af og til min gang i de hellige haller hvor fremtidens læger uddannes - her er jeg stødt på jobopslag på de studerenes opslagstavler, fra en psykiatrisk afdeling på et større hospital, der 'søgte studerende til indtastning af fysisk nedskrevne patienjournaler, til elektronisk lagring".

Situationen er her, at enhver dugfrisk og jobsøgende 1.semester medicinstuderende i princippet får mulighed for at få næsen direkte ned i patienters stærkt følsomme psykiatriske optegnelser.

Måske falder den unge studerende over be/kendte menneskers journaler i dette tastejob, og tager denne følsomme viden med sig, når de 3 måneder senere dropper ud af studiet, fordi forældrenes betalte lektiehjælp, der lige præcis fik dem over spærregrænsen og ind på studiet, ikke også formår at holde deres lave motivation i live - eller også kan de bare i virkeligheden slet ikke lide blod, opkast eller andet menneskerelateret.

Nu står de så i weekendens obligatoriske brandert og skal pynte på deres studiestop, føler sig ikke længere forpligtigt af noget som helst sundhedssektor relateret og giver den derfor hele armen overfor de der ønskes imponeret....









husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 18-05-2014 kl. 19:01.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat