Se enkelt indlæg
Gammel 06-05-2014, 10:08   #3
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Som jeg har forstået reglerne for ledighedsydelse, som de er efter reformen, kan du modtage ledighedsydelse på den største sats, pt ca 15700 brutto pr. md, indtil du når 6 mdr. efter det tidspunkt, hvor du ville kunne opnå efterløn (kaldes fleksydelse for fleksjobsvisiterede).

Derefter overgår du til en sats, der svarer til kontanthjælp for ikke-forsørgere, lidt over 10000 brutto. Dette er uanset om du er single eller samboende, gift osv..

Dvs. at du i de sidste tre år før pensionsalderen kan modtage max ledighedsydelse i 6 mdr. og derefter det nedsatte beløb i 2,5 år, hvis du ikke er så heldig at være i job

Det er så individuelt, hvornår man bliver folkepensionist, alt efter fødselsår.

Jeg har fået denne oplysning, da jeg skulle overveje om min indbetaling til efterløn (fleksydelse) skulle fortsætte, da regeringen gav frit slag for at hæve den..og jeg var en af de slemme, der valgte at hæve pengene, tage familien med på en fed ferie og bruge resten på udbetaling på en lille bil..fordi jeg kunne regne ud, at den pension som jeg har indbetalt til i mit job som pædagog ville blive medtaget i beregningen for, hvor meget jeg kunne få i fleksydelse..altså efterløn..selv om jeg ikke ville hæve den på dette tidspunkt..og det betød at jeg faktisk ville få omtrent det samme som hvis jeg var ledig..jeg satser nu på at være i job
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat