Emner: skifte SB
Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2014, 15:51   #19
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Din hustru modtager supplerende kontanthjælp, og derfor skal der foretages en beregning måned for måned. Det er derfor nødvendigt at tilbageholde kontanthjælpen indtil din lønseddel foreligger. Dette også selvom du får en fast månedlig ydelse og har det samme timetal. Så der er ikke andet at gøre end at aflevere din lønseddel straks du får den - måske du kan maile den til din ydelsessagsbehandler?

Det har ikke noget med magtdemonstration at gøre, men skyldes alene nødvendigheden af at have den aktuelle dokumentation for din lønindtægt. Den SKAL simpelthen foreligge inden beregningen kan foretages.

Såfremt sagsbehandleren ikke gjorde det, ville der komme en revisionsbemærkning - så fremgangsmåden er "efter bogen" og helt almindelig. Det er muligt at der nogle her på K10 der kan fortælle at deres sagsbehandler ikke gjorde sådan... men det må høre til de absolutte sjældenheder (og må bero på en fejltagelse tillader jeg mig at antage). Eneste undtagelse herfor er når ægtefælle er på førtidspension - der foretages en helt anden type beregning så der vil kontanthjælpen kunne "rulle afsted" måned for måned.

Dengang jeg beregnede supplerende kontanthjælp foretog jeg altid beregningen samme dag som jeg modtog lønsedlen, da det jo ikke er raketvidenskab (ej heller for en socialrådgiver ) at regne ud at den supplerende kontanthjælp mangles i budgettet. Mange på supplerende kontanthjælp modtager først kontanthjælpen d. 4 ell. 5. i måneden fordi man er nødt til at afvente lønseddel.

Sagsbehandleren burde kunne have forklaret ovenstående på en sådan måde, at din hustru ikke følte sig talt ned til!

Håber I vil komme til at føle Jer bedre behandlet fremadrettet.

Pøj pøj med det alt sammen..
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 04-03-2014 kl. 16:08.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat