Se enkelt indlæg
Gammel 06-02-2014, 19:05   #8
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Vil lige indskyde at kommuner ikke automatisk skal være tilmeldt denne forsikring. Kommuner vælger selv om de vil være selvforsikrede. Dette er fx. Skanderborg kommune, hvor jeg var ansat da jeg kom ud for en arbejdsulykke. De har "kun" et rådgivende forsikringsselskab, som hjælper dem med advokatbistand.

Alle erstatninger skal de selv finde i (og udbetale fra) kommunes lønbudget ikke igennem deres forsikring
Ok det er mulig at kommunerne ikke automatisk er tilmeldt denne forsikring. Sådan var det også i mit erhverv, før men erstatning til skadelidte var så arbejdsgivers ansvar og dette kunne ruiner små enkeltmandbedrifter. For nogle få år siden ble det så automatist for private og premien blev udregnet efter indbetaling til udannelsesfonde. Så i skader opstået på arbejdpladsen hvor arbejdsgiver er uden en forsikring, så er det kommunen selv der må ud med erstatning, og jeg kan love, for det gør ondt. Min gode ven fik 1,5 mil. Men la mig undesøge lidt mere i morgen. Har stadig kontakter jeg kan spørge ad. Men erstatningskrav skal rejses av den skadelidte.

Sidst redigeret af evelyn; 06-02-2014 kl. 19:20.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat