Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2014, 16:41   #7
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Revajunior Se meddelelser
Jeg tænker også mere på det juridiske aspekt, og den tid en evt. retssag vil tage, for at få bekræftet at kommunen er den ansvarlige. Med andre ord, kommer man til at skulle skrive under på at man er bestillt til at udføre nyttejob hos den og den og for denne arbejdsgiver. Jeg spørger også mere for at være sikker før man bliver kastet ud i noget hvor det går galt, og kommunen så evt mener at de ikke skal dække og man derefter skal i gang med at køre en retssag der først skal afgøre hvem der har ansvaret for arbejdstager for derefter at skulle afgøre skadens størrelse i endnu en retssag. det lyder i min verden som noget der kan tager et par år og mere til.
En ting er sikkert i sådanne situationer, det er at taberen vil være den ledige i nyttejob, da der med stor sikkerhed, vil blive spekuleret i økonomisk muskelkraft, som de færreste på offentlig forsørgelse har til at kunne føre sagen til ende.

Reva jujnior

Jeg har lige været inde til møde i jobcenter Nyrupsgade i dag og fået af cide at jeg skal i Nyttejob eller lign, sidder og har lige skrevet et indlæg omkring dette, så lige her, jeg vil nok kræve (kan og må man det ?) at det bliver nedskrevet skriftligt, at man er 100 % dækket af arbejdsgiver, hvis der skulle opstå en ulykke.
Jeg har fremskreden slidgigt i begge knæ, så det er kun et spørgsmål om tid før de går helt i stykker.

Godt tænkt Reva

Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Kommunen har en forsikring og er erstatningsansvarlige, hvis en borger pådrager sig en arbejdsskade under aktivering eller andre beskæftigelsesrettede forløb, idet man rent juridisk anser det for et "arbejdsgiver/arbejdstager-forhold, når man "arbejder" for kommunen.

Dermed er de også erstatningsansvarlige.

Som jeg læser lovgivningen om erstatningsansvar.

Frida
Har du et par direkte links Frida ?

Mvh Kim
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat