Emner: Godt nytår
Se enkelt indlæg
Gammel 29-12-2013, 13:13   #1
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Godt nytår

Jeg vil gerne ønske jer allesammen et godt nytår, med tak for råd og vejledning jeg har modtaget herinde i løbet af året.

2013 har været et godt år for mig, synes jeg. Der er sket 4 ting som har betydet fantastisk meget.

1) Min sygdom tog en voldsom drejning til det bedre, efter jeg fik ny psykiater i foråret som resolut satte mig op i dobbeltdosis af hvad der normalt gives. Den bedste beslutning nogen af mine - gennem tiden - mange behandlere har gjort, jeg begyndte stille og roligt at få det mærkbart bedre, og i dag har jeg det bedre end jeg har haft det siden min sygdom startede i 2005. Jeg er så ikke sluppet uden mén. At lide af stort set kronisk depression i 8 år, med mange ect-behandlinger samt flere manier, sætter sine spor. Jeg mister koncentrationen meget nemt, trættes nemt, har voldsom behov for struktur og regelmæssighed for at kunne overskue ting og husker dårligt. Men humøret og overskuds-følelsen er bedre end nogensinde. Det har vist sig at jeg hurtigere end normalt omsætter medicinen i kroppen, og derfor skal jeg have store doser i ALT. Det er noget jeg har skreget på i flere år, fordi jeg fx i antipsykotisk medicin skal op i store doser før jeg kan mærke nogen effekt, og det er der aldrig nogen læger/sygeplejersker der har troet på, men det gør de nu, det er blevet bekræftet og står nu i min journal.

2) Jeg blev mormor til den dejligste dreng d. 24. oktober og jeg var med til fødslen - stor oplevelse.

3) Jeg fik fleksjob og startede 4. november. Det går godt, jeg har 10 timer om ugen og det passer perfekt til mig.

4) Jeg fik betalt gæld af, så der blev mere luft i økonomien. Det holdt hårdt at få det betalt, det var en tid med megen stram økonomi, men i foråret kunne jeg for første gang oprette en opsparing og sætte penge over på den. Det gjorde at jeg kunne forære min datter et barnvogns-startsæt i barselsgave, det blev hende og kæresten meget glade for, og det føltes fantastisk godt at være i stand til at kunne gøre det.

Så ja, jeg synes det har været et rigtig godt år. Mine håb og ønsker for 2014 er at min mentale tilstand fortsætter med at være så god, samt at jeg beholder mit arbejde og kan blive ved med at spare op, så jeg kan få en bil, så jeg nemt kan komme op til mit barnebarn.

Hvad har 2013 mon bragt jer derude?
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...

Sidst redigeret af Stuen; 29-12-2013 kl. 13:16.
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat