Se enkelt indlæg
Gammel 03-12-2013, 22:10   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ^Bella^ Se meddelelser
Folk var utroligt flinke, imødekommende og åbne overfor at have længere samtaler med fremmede, noget helt andet end i Danmark.
Jeg tror der er mange ting, der spiller ind.
Jeg har ikke rejst ret meget, men det er min erfaring, at lige fra det øjeblik jeg har tjekket min kuffert ind i lufthavnen, så er jeg utroligt åben over for alt det nye jeg skal/kan møde.
Og når man selv er åben, så får man automatisk en helt anden oplevelse end hvis man ikke er.

Hvis jeg befinder mig et eller andet sted her i DK, og hører nogen snakke engelsk/amerikansk (de sprog jeg er bedst til, udover dansk), så er jeg meget obs på, om der evt. er noget jeg kan hjælpe med.

Min egen erfaring er, at hvis man selv er åben og smiler, så kommer man rimeligt nemt i kontakt med andre mennesker.

For mit eget vedkommende har det gjort en forskel, at jeg sidste år flyttede, bare fra den ene ende af byen til den anden.
Der hvor jeg boede før havde jeg boet det meste af mit liv, og følte, at jeg var proppet ind i en rolle, som jeg ikke kunne komme ud af. Jeg følte, at jeg skulle leve op til nogle forventninger.

Jeg skriver "jeg følte" fordi, at det meget vel kunne være mig selv, der havde disse forventninger.

Men bare ved, at flytte til en anden bolig-afdeling (hvor jeg iøvrig kendte flere i forvejen) i samme by, har jeg følt, at jeg kunne ryste noget af mig, og starte på en frisk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat