Se enkelt indlæg
Gammel 27-11-2013, 12:24   #20
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Glemt var den kamp medlemmer før os kæmpede sig til ved hårde arbejdskampe.
Ja der var både "Blod, sved og tårer" og til tider har der været "ægte" blod, og meget af det.
Og mennesker der bogstaveligt er død i kampen.

Der er regeringer og styreformer der er "styrtet" ved fagforeningernes kamp, det er meget vigtigt at vi ikke glemmer det.
Disse kampe er udkæmpet af fagforeninger i "usle kår", inden medlemmerne lænede sig tilbage og hellere ville have luksus og betjening.

Citat:
At blive kaldt pamper uden at kende det arbejde folk ligge for dagen bagved synes jeg ikke om.
Når det kommer til at ligne "pamperi", så er det måske fordi mange mennesker pumper penge ind i fællesskabet, uden at ville være med som sådan.
Jeg synes at det er skønt at se at min fagforening har det ene "glaspalæ" på Islandsbrygge, efter det andet.
HK ejer et helt "kvarter" der... med gader opkaldt efter forskellige politikere der har været på fagforeningernes side.

Men det er jo skræmmende at folk stiller så få krav om kamp, at det resulterer at pengekasserne bugner.
Men jeg synes da som medlem, i den situation jeg er i, at det er alletiders... men undrer mig over at så få vil være med til at sætte dagsordenen når de nu alligevel betaler.

Jeg kan godt leve med luksus kurser og god behandling for mine 56 kr/måned... men jeg har sandelig også tænkt mig, at rejse migtil kamp, den dag det bliver nødvendigt... men indtil videre kører jeg lidt på frihjul, til jeg er kommet mig lidt over det chok det er at blive pensionist.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det virker som om I ikke forstår poienten;

Det handler om, at lønmodtagerne idag IKKE får oplyst betingelserne og vilkårende, og fagforeningens, del/ansvar i at denne viden, kommer frem til deres medlemmer.

Det handler IKKE om at man som medlem kan påvirke i anden retning; klart, sådan er demokrati!

Hvis medlemmerne ikke ved, at der er et problem, eller flere(dagpengeretten ved leddighed har dog været debateret), kan de jo heller ikke handle.

Når man først bliver syg, har man andet at bruge sine ressourcer på, og det er jo for sendt for den enkelte.

kampen for sygedagpengene, kommer jo kun til at blive effektiv ved fælles front, at raske medlemmer.

VH Popiae
Hvilken fagforening havde du valgt, siden de kunne svigte sådan ?

Når jeg melder mig ind i en forening, undersøger jeg da først hvad den står for, derfor er jeg heller ikke medlem hos diverse politiske partier, der er imod mine holdninger.

Husk at selvom fagforeningerne er MEGET ihærdig for at få medlemmer er der ingen tvang... det er der dom for i Højesteret...
http://da.wikipedia.org/wiki/Max_Blicher_Hansen
der var vild ballade i de mange år sagen stod på.
Citat:
Max Blicher Hansen (24. marts 1943 – 9. december 2009) var en københavnsk brandmand, der blev landskendt ved at nægte at følge fagforeningens aftale med arbejdsgiveren, Københavns Kommune, om at skulle være medlem af fagforeningen. Det førte til en omfattende retssag om problemstillingen om frivilligt medlemskab af foreninger eller foreningsfriheden.
Hansen ønskede ikke at være medlem af brandfolkenes organisation, den daværende Kommunalt Arbejderforbund. Følgen af dette forhold blev, at hans kolleger nedlagde arbejdet ud fra en betragtning om, at man ikke ønskede at samarbejde med en kollega som ikke var medlem af samme fagforbund.
Efter 13 års forhandling, besluttede Københavns Kommune, i strid med forvaltningsloven, at afskedige Hansen med henvisning til hans fagforeningsforhold. Sagen endte i Højesteret, hvor Max Blicher Hansen fik ret og afskedigelsen erklæret ugyldig
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat