Se enkelt indlæg
Gammel 04-08-2013, 12:35   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg forstiller mig, at mange af de ældre, som bor alene og og ofte får besøg af hjemmeplejen, er for dårlige til, at deltage i disse ting.
Eller også føler de ikke, at de magter det.

Idéen er jo god nok, at man stabler noget på benene, med henblik på, at folk skal etablere venskaber, så de kan få glæde af hinanden.

Men hvis 2 mennesker så får etableret et venskab, så kan det nemt strande på, at de evt. bor lidt langt fra hinanden.
Mange af de ældre hjemmeboende, som ofte får besøg fra hjemmeplejen, ville for år tilbage være plantet på et plejehjem.

Min mor, på 76 år, har været rigtig god til, at få etableret nogle gode venskaber, men dem hun ses mest med er mennesker, som bor meget tæt på hende selv.
F.eks. har hun en veninde, som bor lige rundt om hjørnet, de skiftes til en gang i mellem, at spise hos hinanden.
Nogle gange laver den ene noget af måltidet og tager med, og så laver den anden resten.
En anden veninde, som også bor lige rundt om hjørnet, bare til den anden side, drikker hun jævnligt kaffe med, og ind i mellem henter en af dem noget mad fra et nærliggende pizzaria.

Men essensen er, at det foregår i det meget nære nærområde.

Idéen er god, jeg tror bare ikke, at det er så enkelt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat