Se enkelt indlæg
Gammel 22-07-2013, 11:06   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hr. Grønholdt Se meddelelser
Hos Fynbus fik jeg pensionistkort ud fra mit pensionistbevis selv om de også skulle have pensionmeddelelse. Pensionistkort Fynbus
Dette forstod, og forstår, jeg sådan, at du skulle vise både dit (kommunale) pensionistbevis og pensionsmeddelelsen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror du ikke Hr. Grønholdt mener, at han hos Fynbus ''kun'' skulle vise pensionistbeviset (og ikke pensionsmeddelelsen), selvom den ellers var påkrævet, og at det derfor en hel del lettere hos Fynbus??

Sådan læser jeg det i hvertfald.

Så har han troet at det gik lige så nemt hos DSB, men nej, de VILLE have pensionsmeddelelsen, hvorfor det så blev rigtig bøvlet!!
Det er åbenbart sådan det hænger sammen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hr. Grønholdt Se meddelelser
Helenekr: Du har forstået det.

Ja Jeg skulle kun og kun vise pensionsbeviset fra kommunen og pasfoto intet andet hos Fynbus.
Hos DSB skal de have i pose og sæk.

Men det går nok op for Vovse en gang. Kun en joke Vovse.
Dette kunne du jo bare have skrevet i første, eller anden, omgang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gizmo Se meddelelser
Man undersøger vel også sådan nogle ting på forhånd? Og hvis der står, at det er pensionsmeddelelsen, man skal vise, så tager man vil ikke andet med?
Det er trods alt et frivilligt tilbud - og så kan man jo selv vælge, om man vil bruge det eller ej. Men brokke sig over, at DSB kun godtager det ene stykke papir, det kan jeg ikke se meningen i. Så må man jo lade være med at få det kort.

Jeg er glad for, at de har det TILBUD, så jeg kan køre billigt med bus/tog.

Jeg har ikke et pensionistbevis, har aldrig hørt om det og har aldrig haft brug for det.
Jeg er fuldstændig enig.

Jeg har godt nok hørt, og læst, om det kommunale pensionistbevis, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad man kan bruge det til, som man ikke kan bruge DSB's pensionistbevis til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind