Se enkelt indlæg
Gammel 30-06-2013, 16:45   #3
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ved nogen om der er regnet på Om der overhovedet spares noget som helst..??

Jeg mener på Bundlinjen til Aller sidst...

Ja jeg har svært ved at Se hvor de sparer penge..??
Hvis jeg må komme med min uforbeholdne mening, så er jeg 100% overbevist om, at ingen vil kunne beregne noget som helst.

Bare på kontanthjælpen, skal der fra 2014-2020 spares 3 mia. kr. Når man spare så meget på et område, der i forvejen kræver et større økonomisk løft, vil besparelser skabe en endnu større fattigdom, som til sidst vil kræve mange flere mia. for at få rettet op på, end man fik igennem besparelser.

Når SU samtidig forringes i en sådan grad, som det vil blive med den ny SU-reform, kommer det til at betyde, at det kun vil være den bedst stillede del af ungdommen, som virkelig brænder for et emne, der vil starte på et studie, resten vil blive for nogles vedkommende faglærte, atter andre ufaglærte arbejdere og det i en udvikling mod mere og mere specielt uddannede til teknologiske erhverve, tvunget til at være high-tec for at kunne være konkurence dygtige og tage del i udviklingen.

Med udsigt til mere brugerbetaling på sundhedsområdet, vil det være de færreste, der vil kunne klare sig. Alt i alt er der skabt en situation, som vil forøge tabet af indtægter personigt såvel som nationalt og besparelserne tabt på gulvet og blevet til langt større udgifter.

Der er 3 grunddele i den danske velfærdsstat, som har gjort landet til et af de 3 rigeste lande i verdenen, velfærd, sundhed og uddannelse, 3 dele, som er blevet finansieret gennem skatten. Nu står de 3 dele for forfald og forringelse, men uden at skatten bliver lettet. En større økonomisk byrde, på et mindre indtægtsgrundlag.

I Næstved kommunen har man nu 400 personer der ikke længere er berettiget til dagpenge, men heller ikke kan få kontanthjæp, de er uden forsørgelse. Hvor længe vil den situation kunne fortsætte uden social uro og optøjer. Når først folks livs og forsørgelsesgrundlag forsvinder, vil der komme en psykologisk faktor ind over.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen udtalte fredag den 28 juni 2013 fra folketingets talerstol, under 3. behandlingen af SU- og kontanthjælpsreformerne, at der med reformerne er sket ny tænkning på området.
Jeg tror ikke der har været tale om målbar hjerneaktivitet i forbindelse med de reformer af SU-, førtidspension- og kontanthjælpen der nu er vedtaget.

Tryghed er alfa og omega for et stabilt samfund, for at det kan udvikle sig. Ingen vil turde risikere kapital, for sikkerhedsnettet, der skal forhindre en økonomisk deroute, ikke længere eksistere.
Man kan kun i store træk fornemme den psykologiske faktor, men intet kan siges på forhånd eller med sikkerhed. Ingen vil derfor kunne beregne, hvad det vil ende med rent økonomisk.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat