Se enkelt indlæg
Gammel 28-06-2013, 06:49   #1
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Sagsbehandlere og kommunen

Altså jeg sidder og tænker lidt hvorfor mange sagsbehandlere/kommune/eller andre der kæmper imod borgeren. Hvorfor er det de gør som de gør, og hvorfor sker det? (nogle handler selvfølgelig også til anden side)

Hvorfor er det at nogle mennesker skal kæmpe så meget imod systemet når de i sidste ende alligevel ender på den rigtige side? Når der er regler som er regler hvorfor snylter de så på dem?

Selvfølgelig skal nogle sorteres fra og godt kan få det bedre på sigt og klare sig selv og desværre er der også nogle der misbruger systemet(dem tror jeg så ikke lige der er mange af herinde er mit indtryk)

Dette skal IKKE forståes at der selvfølgelig skal gennemgåes en afklaring af den enkeltes situation, og ikke at de absolut burde "give" mere ud til flere.

Men hvorfor skal det hele trækkes ud som evigheder? Jeg får tit indtryk af at når endelig man er kommet igennem en del for at få afklaring for den enkelte og der så skal vurderes sag, at så tager det uendelig tid og "fejl", specilet hvis det er til borgerens fordel!

Det hele får mig faktisk til at tænke - får sagsbehandlere simpelthen bonus for at få sparket så mange som muligt ud på selvforsøgelse/kontanthjælpshullet??

(Måske er dette en mærkelig tankegang men måtte lige ud med det)
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat