Se enkelt indlæg
Gammel 12-06-2013, 10:54   #17
capi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-07 2012
Indlæg: 54
Styrke: 12
capi er ny på vejen
Enteneller: De stopper mine SP med begrundelsen at jeg ikke opfylder betingelserne til fleksjob da de ikke mener min erhvervsevne er nedsat med over halvdelen, FORDI jeg efter en arbejdsprøvning blev vurderet til at kunne arbejde 15-20 timer. Så det er altså pga. timeantal de vurdere min arbejdsevne selv om jeg også har påpeget at i min parthøring på det påtænkte sygedagpengestopbrev. Men det tog de sig ikke af og valgte at fastholde deres beslutning og stoppede derfor mine SP den 7 juni
De skriver endvidere at jeg ved de rette hjælpemidler vil kunne opnå en arbejdsevne på op til de 32-37 timer. Og her henviser de til en personlig assistent og tale-til-tekst.

Jasch: Hun er selvfølgelig gået på ferie da hun sendte mig stopbrevet så det kan jeg ikke engang. Selvom hun ellers har virket meget forstående og udvist empati for mig og min sygedom da man jo ikke kan undgå at se den.

Vedr ASK så har de anerkendt min sygedom som en arbejdsskade og udmålt mengrad. De har dog givet mig afslag på tabt erhvervsevne. Jeg har i fredags anket da jeg er blevet rådgivet af mine læger på dermatologisk til at anke da de mener det er for lidt mengrad, og derudover anke tab af erhvervsevne. Dette har de dog ikke kunne se før nu, eftersom jeg har uddannet mig og uddannet mig og aldrig har haft et ordinært job. Derfor har de ikke kunne se en lønnedgang før nu, hvor jeg så får kontanthjælp. så jeg krydser arme og ben for de hurtigt laver en evt midlertidig afgørelse så tingene ikke ser sååå sort igen indtil jeg hører mere omkring min sag på kommunen....

Jeg er nu igang med at udfærdige en klage til kommunen. Og har heri og skrevet at kommunen rent faktisk stiller mig ringere end før på det ordiniærer arbejdsmarked. Hvem søren vil ansætte mig... Det kræves at man har et enekontor for at et tale til tekst program fungere optilmalt, så jeg kan ikke besidde en skrankestilling fx Derudover skal min kommende arbejdsgiver også afgive en af sine i forvejen medarbejdere for at denne kan varetage nogle af mine opgaver. Så hvis jeg søger en stilling på fuldtid så får de jo ikke en medarbejder på fuld tid... det er så langt ude jo.
Plus man først kan søge om disse ting når man ER i erhverv, altså når jeg sidder og har en stilling på fuld tid. Det er jo sådan set umuligt efter mit hoved?
Derudover har jeg lagt vægt på at de skønner dette til at hjælpe og de mistolker min personlig mening som værende en mening om at jeg ikke VIL. Hvilket ikke er korrekt. Jeg har udtrykt min mening men det er ikke ens betydning med at jeg ville nægte. Tværtimod. Jeg ønsker jo heller ikke at smøre med alt verdens cremer flere gange dagligt, men jeg gør det fordi det er nødvendigt....

Jeg håber og ber til der er nogle et sted som puster så meget medvind min vej at kommunen får øjnene op for min situation og det den situation de sætter mig i. Det bliver i hvert fald spændende at se hvad min nye kontaktperson i kontanthjælp gruppen på jobcentreret siger til mig ved første møde. Jeg må da være en umulig opgave.....
capi er ikke logget ind   Besvar med citat