Se enkelt indlæg
Gammel 18-05-2013, 23:12   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Fatter bare hat af, at en fødselsdag kan blive et problem, når man er i afklaring 2 dage af 3 timer, og dermed har 5 dage fri til fødselsdag, plus resten af de to dage hvor man kun er ude 3 timer

Det er da et luksusproblem!

Men selvfølgelig, kan man slet ikke selv se pointen med sin afklaring eller forstå vigtigheden af den, så kan jeg naturligvis godt se, at alt må føles som en straf og indgriben.
Der er jo forskel på hvad vi magter, og hvor meget der skal til at vælte os.

Men så må man finde andre/alternative løsninger.
Nogen kan få en veninde, svigerinde eller en bedstemor til, at hjælpe.

Min egen erfaring fra børnefødselsdage er, at det vigtigste for børnene er, at få lov, at lege med fødselsdagsbarnets legetøj, og se barnets værelse.

Maden kan f.eks. være nogle kyllingelår og grøntsags-stave, og så en kage eller nogle boller bagefter.

Kyllingelårene kan steges i forvejen, evt. i god tid og fryses ned.
Kagen kan ligeså bages i god tid, tages op af fryseren aftenen før, og evt. pyntes på dagen.

Fordelen ved, at holde børnefødselsdag for et børnehavebarn er, at der plejer, at være min. 1 voksen med fra børnehaven.

Det værste kan nogle gange være oprydningen bagefter.

En gang, hvor knægten havde haft sin børnehavegruppe hjemme, havde de seriøst endevendt ALT på hans værelse.
Knægten var for lille til, at kunne overskue det alene, og jeg orkede bare ikke.
Men hans storesøster var frisk, så hun fik en tyver for at hjælpe sin lillebror med opgaven.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat