Se enkelt indlæg
Gammel 16-05-2013, 20:39   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sadzombie Se meddelelser
Jeg er ikke på kontant hjælp. Jeg er på sygedagpenge. Gør det en forskel?



Hvad er det lige jeg skal have ud af det forløb? Det er kommunen der har brug for en afklaring på hvad jeg kan - ikke mig.



Ja, men min datter ønsker at de kommer på besøg her.
Du må meget have mig undskyldt, men hvad havde du forventet her fra K10?

Der er ingen, der kan tvinge dig ud i den arbejdsprøvning, det er 100% din egen beslutning om du vil deltage eller ej.

Men, det kan have nogle økonomiske konsekvenser hvis du siger nej.

Mange mennesker kommer herind, fordi de ikke kan få deres kommune til, at sende dem ud i en arb.prøvning, så de kan blive afklaret i forhold til fleks eller fp, så jeg kan nemt forestille mig, at nogle reagerer på, at du brokker dig over, at du bor i en kommune, som reelt prøver at hjælpe dig videre, i et forsøg på, at undgå, at du strander på kontanthjælp.

Dette bør du sætte pris på, i stedet for, at beklage dig,

Jeg selv var på kontanthjælp i 13 år. 13 år med flere arb.prøvninger, praktikker, aktiveringer o.l.
I løbet af de 13 år fik jeg 2 børn.
De sidste 8-9 år (af de 13 år på kh) var jeg alene med mine 2 børn og vores hund.
Hvis du tror, at det var en dans på roser, så tager du helt fejl.

Jeg har flere gange stået i situationer, p.g.a. min kamp med kommunen, hvor jeg ikke har kunnet gøre de ting for/med mine børn, som jeg havde lovet dem.

Bl.a. har jeg oplevet, at have bestilt værelse på vandrehjem, og dertilhørende togbilletter, for så at modtage et brev med posten om, at stille til møde på kommunen samme dag, som vi skulle af sted.
Og mødet kunne absolut ikke flyttes.

Så var der jo sådan set kun et at gøre.
Jeg ringede til vandrehjemmet, og kunne heldigvis godt rykke det hele en dag.
Og togbilletterne kunne heldigvis ændres.

Hvis du snakker med din datter om det, og forklarer hende det på en ordentlig måde, så er jeg sikker på, at hun kan forstå det, og accepterer det.
Hvis du anstrenger dig lidt kan du endda vende det til noget positivt.

Men hvis du ikke prøver, at ændre din negative holdning til fakta, så vil du overføre denne til din datter, og så reagerer hun derefter.

Nu handler det om, at du skal sætte dine egne følelser i baggrunden, og få dine børn igennem dette på bedste vis.

En af de gange jeg var i arb.prøvning bestod aftensmaden tit af rugbrød med pålæg, ind i mellem blev der stegt en pande spejlæg, simpelthen fordi jeg ikke havde overskud til andet.

Og nu oplever jeg af og til, at min store søn (12 år) spørger, om vi ikke snart skal have rugbrød til aftensmad, for det savner han.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat