Se enkelt indlæg
Gammel 16-05-2013, 14:55   #9
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MetteMusen Se meddelelser
Hej kloge hoveder

Jeg har været ansat indtil marts 2012 i fleksjob. Blev fyret og har gået sygemeldt siden. Dog har jeg siden april sidste år gået sygemeldt på ledighedsydelse.

Jeg har 5 ugers ferie jeg IKKE har holdt. Den vil jeg jo gerne have udbetalt nu. Ledighedsydelse er jo ikke alverden.....

Nu kommer problemet. Min sagsbehandler vil have et feriekort, hun kan underskrive og notere jeg har været feriehindret. Og så sende sagen videre til Borgerservice.....Da hun mener, at jeg i lovens øjne, ikke er sygemeldt, fordi jeg er på ledighedsydelse.
Men Feriekonto er jo digital nu. Jeg kan ikke få et feriekort. Jeg kan enten telefonisk eller digitalt ansøge om at få feriepengene udbetalt.
Dette acceptere hun ikke.

Jeg vil jo gerne have pengene, så jeg kan bestille en uges campingferie til mine drenge, det har de fortjent.

Hvordan kommer jeg videre? Andre der har prøvet at stå i samme problem.

Mette
Hvis du er omfattet af reglerne om en feriehindring, så kan du muligvis få dine gamle feriepenge udbetalt UDEN modregning i din ledighedsydelse.
Se kapitel 3 §11 stk 17 i linket HER

Se afsnittet om hvad en feriehindring er i dette link

Iøvrigt er det ikke korrekt at bare fordi du har fået ledighedsydelse, så er du ikke sygemeldt.. En sygemeldt LEDIG flekser er altid på ledighedsydelse, og ikke på sygedagpenge.

Sidst redigeret af mik16; 16-05-2013 kl. 15:04.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat