Se enkelt indlæg
Gammel 18-04-2008, 18:22   #1
Kildevand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-04 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
Kildevand er ny på vejen
"Mentalundersøgelse"

Er man pligtig til at lade sig underkaste ”mentalundersøgelse”?

Jeg har netop været indkaldt til samtale i kommunens beskæftigelsesafklaringsteam (efter at have været sygemeldt 2006/2007 og herefter overgået til kontanthjælp i september 2007).

Den nye sagsbehandler meddelte, at hun grundet min situation (sygemeldt pga. kroniske smerter samt vedvarende stress pga. sygt/handicappet barn) mente, at det måske var en ide at søge om midlertidig pension. Hun meddelte, at jeg i givet fald så ville være ”fredet” i 2 år frem. Hun kunne selvfølgelig ikke love mig noget, men oplyste at jeg skulle have udarbejdet en ressourceprofil, at der skulle indhentes statusattest hos egen læge samt at jeg skulle undersøges hos neurolog, neuropsykolog og psykiater. Jeg skulle bare lige underskrive en samtykkeerklæring. Dette følte jeg mig så nødsaget til at underskrive.

Jeg er nu meget i tvivl om, om dette er ”normal” fremgangsmåde. Jeg føler nu, at jeg skal underkastes en ”mentalundersøgelse”, og vil nu gerne spørge jer andre, om det er normalt at man skal deltage i alle disse meget omfattende undersøgelser, og hvad sker der, hvis jeg trækker mit samtykke tilbage - lukker kommunen så også for kontanthjælpen eller hvad?

Håber nogen kan svare mig .......

Sidst redigeret af Kildevand; 18-04-2008 kl. 18:36.
Kildevand er ikke logget ind   Besvar med citat