Emner: Paragraf 34
Se enkelt indlæg
Gammel 09-04-2013, 21:20   #9
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
På kontanthjælpsansøgningerne plejer der at være en rubrik hvor man skal oplyse om huslejeudgifter mv. - dette for at sagsbehandler helt automatisk kan foretage en beregning af om man er berettiget til § 34 (som jo også kan gives ved stor forsørgerbyrde). Så jeg vil næsten tro at man i sin tid har tjekket det.

Når man er berettiget til kontanthjælp er man sådan set også berettiget til § 34 (da man skal opfylde det samme betingelser som for at få kontanthjælp jf. AKL. § 11) MEN det betyder IKKE at der kommer § 34 til udbetaling. Eks. hvis dine samlede huslejeudgifter har været lave.

Jeg vil foreslå at du starter med at anmode om aktindsigt så du kan se hvad sagsbehandler har noteret - tjek også selve kontanthjælpsansøgningen.

Måske misforstår jeg dig, men du skriver: "En kommunalarbejder fortalte mig, da jeg søgte kontanthjælp, at jeg sandsynligvis var berettiget til en paragraf 34." Da du har fået vejledningen i sin tid så tror jeg ikke at du skal forvente at du kan få bevilget § 34 med tilbagevirkende kraft.

Det er din sagsbehandler på Ydelseskontoret der skal behandle din henvendelse.

Pøj pøj med det.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 09-04-2013 kl. 21:33.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat