Se enkelt indlæg
Gammel 08-02-2013, 20:40   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.828
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad er grundproblemet?

Grundproblemet er at KL, Kommunernes Landsforening den PRIVATE interesseorganisation, i samarbejde med samtlige 98 kommuner kører en koordineret "afprøvning af samtlige grænser" inden for den sociale lovgivning.

Husk på hvem der startede sætningen "krævementaliteten skal stoppes"

Husk på at kommunerne har overtaget ankesystemet og anker enhver sag de kan komme af sted med.

I Haderslevsagen kan kun tilføjes: "Det er jo tydeligt at kommunen tilbud om dialog først kommer efter at pressen er kommet ind i sagen"

Alt dette foregår over hele landet. Eksempelvis min sidste oplevelse, efter 15 års brug af helstøbt Bostonkorset med 2 årige justering ved min sædvanlige bandagist. Her har kommunen nu fundet en principafgørelse hvor embedsmændene fortolker at jeg personligt selv skal ud og finde det billigste tilbud.

Efterfølgende har jeg konstateret at det gælder andre patienter bla med dobbelt benproteser, der som jeg, nu skal farte ud og finde de billigste tilbud.

Det nægtede jeg og fik min afgørelse. Men man skulle lige prøve.

Derfor er det godt at Ricky omgående reagerede imod denne chikane fra Haderslev kommune.

Så Curls din henvisning holder efter min mening ingen steder.

Hilsen Peter

PS
"KL understregede i den forbindelse, at man ønsker at svække ankesystemets muligheder for at underkende kommunale beslutninger, der er begrundet i et kommunalt fastsat serviceniveau."


"Der har desværre efterhånden været flere eksempler på, at Faaborg-Midtfyn kommunen afprøver og i nogle tilfælde formentlig overskrider grænserne for, hvordan loven skal tolkes. " og slige påstande kunne der skrives 10000000 af.

Sidst redigeret af phhmw; 08-02-2013 kl. 21:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat