Se enkelt indlæg
Gammel 07-02-2013, 18:07   #1
Soalik
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Soalik er ny på vejen
Man føler det nærmest som om man er kørt over af en damptromle. Jeg har talt med den sagsbehandler i dag, som har sendt breve om partshøring. Han er tvivl om det videre forløb fordi at man kan kan ikke lave to sanktioner oven i hinanden. Han skal have svar fra K-kassen om en afgørelse om det. Hvis der er udeblivelser fra 2 samtaler inden for 12 måneder, stoppes ledighedsydelsen helt. Men de to sanktioner fra december og januar ligger oven i hinanden. To sanktioner på et år stoppes ledighedsydelsen, og man overgår til kontanthjælp, der er 1/3 del mindre.

Det ser nærmest ud som om banken har ført huslejen tilbage. Men det står som som indtægt. Det ser mærkeligt ud. Der står ikke afvist, men som indtægt. Jeg kan ikke engang tale med banken, før jeg hører fra sagsbehandleren.

Jeg har en andelslejlighed, der er vurderet til 759.000 kr. Jeg skylder 87.000 kr. Det giver en friværdi på 672.000 kr. Hvis banken skal hjælpe, er der nok ikke anden ting at gøre, at banken tager pant i lejligheden. Jeg har et Visa kort og et MasterCard, med en samlet gæld på 55.000 kr. De skal jo lukkes i samme forbindelse. Jeg har hørt, at det kun kan gøres sådan.

Al bevisbyrde påhviler mig, uanset om der har være problemer med e-boks og sikkerhedshuller i Java i samme periode. Begge årsager er skrevet ind i sagen. Men måske kan ledighedsydelsen genoptages, fordi der ikke kan to være sanktioner oven i hinanden.

Februar huslejen er blevet afvist af banken. Der er nu et minus på 1.700 kr.
Soalik er ikke logget ind   Besvar med citat