Se enkelt indlæg
Gammel 27-12-2012, 06:43   #14
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Om det er et atypisk eksempel ved jeg ikke. Men det er i alt fald et atypisk regnestykke! De 23.000kr siger intet om, hvorvidt kh'en er for høj, for hun får stadig kun udbetalt kh som enlig forsørger, altså ca 13.000kr før skat.

Når de sætter regnestykket op på den måde, kan man næsten få det indtryk, at DR er ude på at stille kh-modtagere i et dårligt lys... Med risiko for politiske konsekvenser for alle kh-modtagere og på et forkert grundlag... Ville meget hellere se et konkret budget, end det lidt underlige estimat af, hvad hun tror, hun får...

Iøvrigt: Igen et eksempel med en enlig forsørger på kh. Der begynder efterhånden at danne sig et billede... Tør de ikke se på en enlig ikke-forsørgers kh...? Og hvorfor mon...?!



Ps. Er jeg den eneste, der er begyndt at studse over det sidste afsnit i den tekst, Peter linker til i indlæg #1...

Citat:
Med undersøgelsen tager vi fat på diskussionen om, hvad danskerne mener om de sociale ydelser. Vi er startet med kontanthjælpen, og her mener danskerne, som det ser ud nu, ikke, at kontanthjælpen er for høj, siger han.
Hvad skal dét nu betyde...?! Skal alle overførsler nu gennem vrideren igen...?!

Og så læste jeg i et kommentaindlæg et andet sted, at en eller anden nyhedschef (DRs???) havde udtalt, at næste år ville man sætte fokus på velfærdsydelserne... Nogen, der har hørt mere om dét...?

Sidst redigeret af Risa; 27-12-2012 kl. 07:02.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat