Se enkelt indlæg
Gammel 24-11-2012, 07:36   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fuldstændig enig, Halse. Genkender det endda fra min egen sag.

Systemet forstår ikke, at man kan have en okay periode, eller gode dage, som syg.
Og hvis man nævner man har det ''godt'' så bliver det lynhurtigt misfortolket som ''så er man blevet rask''.
Og da man ikke orker at bruge energi på at forklare, at man har det godt nogen gange, så er det meget lettere, at aldrig fortælle når man har det godt, for så er der ingen misforståelser.
Det er systemets egen fejlfortolkninger der gør, at man let kommer over i en slags, overdrivelse fremmer forståelsen, for at understrege, at man altså ikke er på vej ud i et 37 timers job, blot fordi man føler man har haft en rigtig god uge.

Jeg tror aldrig, at jeg har mødt større fordømmelse end netop hos kommunen.
De fatter simpelthen ikke, at man kan se nydelig ud, og være syg samtidig. Og jo mere nydelig du ser ud, jo værre bliver det for dig selv.
De har (som de fleste andre borgere i øvrigt), sådan et meget klart billede af, hvordan fx psykisk syge mennesker ser ud - eller nok BØR se ud, og min erfaring er, at deres billede af psykisk syge, overhoved ikke matcher virkelighedens psykisk syge.

Jeg har i min egen sag, set udtalelser som

- yderst veltalende

- intelligent

- fremstår velklædt

- har et pænt udseende

Disse ord står i sætninger der lige som fortæller, at jeg umuligt kan være syg, fordi jeg ikke er

- dårligt formuleret

- dum

- ligner en bums

- er tude grim

De forventer på én eller anden måde, at man som psykisk syg, skal se meget syg ud i form af hullede sko, fedtet hår og samtidig være svært begavet - og kan man så også sidde og rive totter af håret og rokke på stolen til samtalen, jamen så er der måske noget om det.
- sådan ser alle psykisk syge jo bare ikke ud, og så har man altså et forklaringsproblem ifølge kommunen! Og fortæller man så, at man har været inde i en god periode, jamen så er forvirringen da total, for de tror også, at psykisk sygdom er sådan noget der er i udbrud 24 timer i døgnet, år ud og år ind, non stop.

Så jeg siger tak for kaffe, at der sidder sådan en samling bønder og skal vurderer hvor i systemet man passer bedst ind, når de ikke engang er klar over de mest grundlæggende ting omkring psykisk syge mennesker....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat