Se enkelt indlæg
Gammel 21-03-2008, 02:37   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja! Jeg kan KUN følge dig Stella. De har regnet ud at cirka forbruget for mad mm vil koste den enkelte borger omkring 4000-5000 kr MERE om året, og så rækker de 217 kr jo ikke langt....

Jeg steg 60 kr i kontanthjælp og 35 kroner i boligsikring og jeg har 4 børn som skal fødes og klædes på. Jeg er allerede NU ved at falde i svime over prisstigningerne. Det hakkede oksekød jeg plejer at købe for 35 kr koster nu 46.95. De to kg kartofler til 16.95 koster nu 26.95 kr. Melet er også steget 8 kr, og det billige Coop rugbrød jeg plejer at købe for 6 kr, koster nu 12 kr, og de økologiske æg jeg plejer at købe for 31 kr koster nu 40 kr...og sådan kan jeg blive ved (og så mangler smøgerne bare at stige til 60 kr).
Jeg er SÅ forfærdet over de enorme prisstigninger fordi min økonomi slet ikke er gearet til stigningen. Jeg overvejer at genindføre mit 'kuvert-system' hvor jeg tager 31 kuverter og regner ud hvad rådighedsbeløbet er, og dividere med 31 (dage) og kommer beløbet i kuverter. 1 kuvert om dagen. Det er godt nok træls når man opdager at man ikke engang kan købe det halve af det man plejer...øv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat