Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2008, 14:15   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
måske mange fleksere går med en direktør i maven...
"Kære læge. Jeg har voldsomt ondt i maven og kan ikke arbejde."

"Jamen kære patient, det er, fordi du har en fuldfed beskæftigelsesminister i maven. Du må sætte dine ambitioner lidt ned... du skal nøjes med en direktør og et lån på 1.000 kroner. I Danmark skal alle være frie og herrer i eget hus. Så er der arbejde til alle... undtagen dem på Borgen. De får udvalgsposter for ting, der ikke findes i virkelighedens verden. Eks. innovationsudvalgsformand, selvom tiden er skruet tilbage til år 1880, sådan som sundhedssystemet og fattighjælpen fungerer."

"Jamen, jeg har jo ikke noget hus, kære læge."

"Næ, det har jeg og alle andre i Danmark heller ikke i nær fremtid, fordi de ikke kan betale deres huslån. Så du er regeringens pilotprojekt for alle de mange hundrede tusinde, der i nær fremtid bliver hjemløse som i USA. Husk, du er IKKE alene. Du deler skæbne med mange i fremtidens Danmark. DU kommer til at vise vejen frem for danskerne fremover. Det er et stort ansvar."

"Jamen, hvis alle i Danmark bliver ligeså fattige som mig, så køber de jo ikke noget af mig, og så bliver konkurrencen alt for stor. Hvordan skal jeg så betale de 1.000 kroner tilbage igen? Jeg skal jo også bruge penge til revisor. Han koster 1.000 kroner i timen."

"Din tid er desværre udløbet nu. Den næste patient venter... Det er en, der skal have større bryster. Det tjener jeg 20.000 på, og det er vigtigere end dine helbredsproblemer. Jeg skal jo have brød på bordet, ikke? Farvel."

osv. osv.... Ja, vi kan jo bare vende blikket mod Californien. Verdens rigeste verdensdel, hvor 60.000 blev hjemløse på een måned.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat