Se enkelt indlæg
Gammel 18-09-2012, 23:27   #1
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Arbejdskade - tab af erhvervs. + afspadsering

Hej allesammen. ASK står for arbejdsskade.

Jeg står nu i den situation, at jeg er igang med en arbejdsskadesag. og skal i den forbindelse have udbetalt tab af erhversvevne.

Min års indtægt lyder på 264.000 i året 2010.

Med en grundløn på 22.000 om måneden

ASK siger:

Årsløn definerer Arbejdsskadestyrelsen som tilskadekomnes samlede arbejdsfortjeneste i året før, at
arbejdsskaden indtræder (lov om arbejdsskadesikring § 24).
Som udgangspunkt bruger vi tilskadekomnes indtjening i 12 måneder forud for skaden.
Vi beregner årslønnen ud fra totalindkomstprincippet. Det vil sige, at alle tilskadekomnes indtægter
fra arbejde skal medregnes.
Vi kan beregne årslønnen ud fra lønoplysninger fra skatteopgørelser, lønsedler, lønstatistikker,
regnskaber, tilskadekomne selv og arbejdsgiver.

Men der er også nogle skøn, når man skal fastsætte ens årsløn.

Er det muligt via tidligere arbejdsgiver, at indhente afspadseringstimer og bruge det som skøn i ens årsindtægt således her:

Eksempel:
Lad os sige jeg har afspadseret 2x20 arbejdsdage i året 2010, hvor jeg har afspadseret, fremfor at få dem udbetalt (tvunget i forsvaret). som total giver 44.000 + min brutto løn på 264.000 i 2010. = 308.000

Har jeg nogen chance, for at overbevise ASK, om at de skal fastsætte min årsløn efter et skøn, grundet afspadseringen meget meget sjældent bliver udbetalt i forsvaret?

Situationen er, at jeg sammenlagt nok har afspadseret i 3 måneder i indkomståret 2010, grundet overarbejdstimer, men pga forsvarets pengepung, har det ikke været muligt at få det udbetalt. Og det har jo så konsekvenser for mig nu, når der skal foretages beregning af årsløn for indkomståret 2010.

Jeg kan forstå hvis det var 7 afspadseringsdage det drejede sig om, men når det drejer sig imellem 40-60 afspadseringsdage, hvor 20 arbejdsdage udgør en måned, så er der jo helt andre boller på suppen, når vi taler om en forskel på 60.000 udfra hvis du bare regner afspadserinsdage om til alm løn + indtægten i skadeåret.

Det skal så lige siges, at en afspadseringsdag beregnes som 7,5 timer (en normal arbejdsdag)


Jeg håber at det giver meningen.

Sidst redigeret af Bodrum; 19-09-2012 kl. 00:15.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat