Se enkelt indlæg
Gammel 05-09-2012, 22:51   #1
Tigul
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 45
Styrke: 15
Tigul er ny på vejen
Medicin - hjælp mig hjælp mig

Jeg kan ikke mere.

Jeg har lige været indlagt igen med alvorlig depression.

Jeg har siden jeg startede på medicin for 9 år siden taget 55 kg på.
Det sidste medicin jeg startede på var Lamotrigin og jeg tog 15 kg på, på 1 1/2 måned.

Jeg har nu taget Lamotrigin 200 mg og cipralex 20 mg i knap et år, det har virket okay lige indtil nu. Jeg har accepteret at jeg vejer langt over 110 kg, for åbenbart er det pest eller kolera, død af fedme eller depression ! Frit valg.

Nu har jeg lige været ved lægen igen, desværre ved lægerne ikke en s.... om medicin. Jeg talte med en psykiater da jeg var indlagt som mente jeg skulle starte på ny medicin.

Men helt ærlig, jeg orker ikke mere.

Jeg har gennem 9 år prøvet
Cymbalta
Arkarin
Cipramil
Saroten
Seuqel
Truxal
Citrolapram
Zoloft
Funtex

og sikkert noget jeg ikke kan huske navnet på


Nu ville min læge så have mig til at trappe ud af Cipralex og over på venlafaxin og zolpidem.

Jeg er i vildrede, faktisk magter jeg ikke livet længere. Det er uudholdeligt og medicinen gør min krop klam og ulækker.

Har fået at vide at venlafain har kraftige bivirkingerne, men det vidste min læge INTET om, hun havde aldrig hørt om medicinen før og udskrev den bare fordi det stod i notatet fra psykiateren, virkelig betryggende. Har søgt om at få en fast psykiater igen, men fik at vide at der var 11 månederes ventetid, jamen så må vi jo ikke håbe jeg dør i mellem tiden.

Har ikke lyst til at tage det, hvis jeg kan forvente mere vægtøgning eller slemme mareridt som jeg har læst om. Døjer i forvejen med svedeture.

Er SÅ TRÆT af at lægerne intet ved om det de sidder og udskriver.


Er så træt af systemet og den ringe hjælp. Er sådan en svingdørspatient der er opgivet i systemet, til trods for jeg kun er 24 år gammel, men har været syg siden jeg var 12 år og har opbrugt min kvote af psykologsamtaler, behandlingsmuligheder og medicin.

Jeg gider ikke det her liv mere, er bare så ulykkelig.

Er der nogen af jer der ved noget om overstående medicin. Nogen der har gode erfaringer ?
Tigul er ikke logget ind   Besvar med citat