Emner: Enhedslisten
Se enkelt indlæg
Gammel 06-08-2012, 22:41   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jeg mener ikke sætningen med ,,,revolutionen,,, er den værste gang ordflom der til dato er skrevet af et "nulevende" parti... -men derimod denne sætning:

Konkret drejer det sig selvfølgelig om overtagelse af de økonomiske nervecentre (arbejderovertagelse af de større virksomheder, demokratisk kontrolleret samfundseje af bank- og kreditvæsen), men også om at erstatte centrale dele af statsapparatet med nye folkemagtsorganer. Frem for alt opløsning af politiet og militæret, der gang på gang har vist sig som kapitalmagtens sidste, alt for effektive, allierede.

Men jeg stemte da på dem alligevel, da ingen partier er fejlfri



.

Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
VS støttede i sin tid også op om revolutionen i deres principprogram , SAP kender jeg ikke meget til. Men jeg vil tro alle oprindeligt stiftende partier ( VS , SAP og DKP ) bakkede synspunktet op.

Selv støtter jeg ikke revolutionstankerne. Men var jeg medlem af EL , ville jeg alligevel afvise at fjerne punkterne fra selve principprogrammet.

Indføjelserne må formodes at afholde nogle af de mest midtsøgende kræfter på venstrefløjen i at melde sig ind , og opnå indflydelse på realpolitikken. Dette ser jeg som den største fare for partiet , særligt nu hvor det vokser eksplosivt.

Mon ikke mange - desværre - melder sig ud igen, når de læser hvor urealistisk deres "kampprogram" er ???

Jeg mener godt nok, at de skyder sig selv i foden... -ingen, absolut ingen bliver stærkere i svære forhandlinger når de er urealistiske i deres holdninger


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat