Se enkelt indlæg
Gammel 10-07-2012, 09:29   #8
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"Kan alle danskere være på overførselsindkomst? Det må vel være ok, for de betaler jo alle skat?
Svaret burde være ret indlysende. Finansieringen af overførselsindkomster kommer fra især det private arbejdsmarked, som netto tilfører penge til statskassen. citat fra Janas81.

Betyder det også at alle offentlige ansatte, ikke betaler rigtig skat?

Undskyld mig lige, men det er en helt absurd tankegang, og sammenligning.
Jeg synes ikke du svarer på mit spørgsmål. Kan alle danskere være på overførselsindkomst? Det må vel være ok, for de betaler jo alle skat?

Ift. de offentligt ansatte. Selvom disse er en netto udgift for staten, så er de jo produktive. Vi kan ikke have en velfungerende privat sektor uden en offentlig sektor til at støtte op. Det hænger sammen.

Så jo, de betaler rigtig skat.

Men det ændrer ikke ved, at det er den private sektor, som leverer den PRIMÆRE indtægtskilde til DK, som så efterfølgende kan omfordeles til fx førtidspensionister.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Vi har valgt, at sammensætte vores velfærdssamfund, ud fra princippet om, at de bredeste skuldre bærer.

Det betyder at vi alle betaler til sygehuse, skoler, uddannelse, dag- og døgninstitioner, politi, vores veje, og offentlig transport.
Og dette betaler alle ind til, uanset forbrug.

Dette gælder også dagpenge, førtidspension, og andre overførsler.
Ja det er jeg godt klar over.
De bredeste skuldre bærer det største læs, og det også helt fint.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Og så skal vi IKKE glemme, at de økonomiske realiteter, vi har idag, stammer fra finans spekulanter.
Og selvsamme, har fået andre med på vognen om, at de svage, som absulut INTET har med den dårlie økonomi at gøre, skal betale en uforholdsmæssig, stor del af dette!

VH Popiae
Jeg ved nu ikke om man kan stille det så firkantet op. Krisen har ikke kun ramt de svage. Den har også ramt ganske almindelige mennesker som har mistet deres arbejde. Der er også en del rige, som har mistet en masse penge på aktier og bolig.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat