Se enkelt indlæg
Gammel 03-03-2008, 10:29   #5
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Nu får kommunerne vist rigtig travlt ved regnemaskinerne ...

Nu PRÆCISERES det nemlig "at kommunen SKAL vurdere, om der er grundlag for at træffe afgørelse om, at retten til pension gøres hvilende, hvis førtidspensionisters arbejdsindtægt vedvarende overstiger det dobbelte af førtidspensionens grundbeløb (ca. 122.000 kr. i 2008)."

Jeg er bange for, at mange nu får besked på, at de skal til at klare sig for + 122.000 - måske surt tjene penge ...
- Og jeg er alvorligt bange for det vil gå ud over rigtig mange små enkeltmandsfirmaer (som selvfølgelig nu nærmest bliver tvunget til at tænke kreativt, for ikke at nå over den magiske grænse ... )

Tidligere har enlige førtidspensionister kunne tjene 259.700. Gifte ca. 176.200 FØR grundbeløbet blev berørt.

Samtidig har de kunne beholde det skattefrie Invaliditetsbeløb på p.t. 2.478 pr. måned (for folk på Mellemste og Højeste pension) + de skattefrie Førtidsbeløb + Ekstra Tillægsydelse på i alt 2.478 pr. måned (for folk på Almindelig forhøjet pension)

Nu PRÆCISERES DET at pensionen kan gøres hvilende ved en vedvarende indtægt på + 122.000 ...


Fortæl mig dog lige hvis der er noget jeg har misforstået. Eller er det virkelig det de begejstret kalder for "Bedre vilkår for pensionister"
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat