Se enkelt indlæg
Gammel 10-06-2012, 05:02   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Nu er jeg så tilfældigvis selv Asperger, og har en psykopat tæt inde på livet, ...
Det første kan være en udfordring og det sidste en pestilens ...


Citat:
... men jeg har måske ikke lov til at give min mening til kende??

Jeg hopper da bare ud af denne tråd igen
Der skal selvf. også være plads til dig og alle andre, der måtte have noget konstruktivt at bidrage med.


Generelt er meninger egentlig ikke specielt interessante - det interessante er og bliver afsættet og de fakta, der er i spil som argument(er) for en given konklusion - og her må man gerne gøre en indsats for at "komme godt rundt om grøden".

I kontekst vil jeg gætte på, at den pgl. psykiater, må formodes at have styr på de faglige argumenter for konklusionen: AS (ICD-10: F84.5) + Tourette syndrom (ICD-10: F95.2).


Når det så er sagt, så udviser det at have en autisme spektrumforstyrrelse (ASF) herunder Aspergers Syndrom (AS) sig som et noget broget billede, hvor det centrale fokus, ifm. diagnoserne / den differentialdiagnostiske udredning, ligger på en atypiskhed (ift. det almindeligt sete - hos de såkaldte: NT'er) inden for de 3 kerneområder: 1) Socialt samspil, 2) kommunikation og 3) forestillingsevne.

Et menneske kan i tilgift sagtens have diagnosen Aspergs Syndrom (ICD-10: F84.5) uden at der er overbygninger / komorbide tilstande tilstede (fx psykotiske forestillinger, depression/mani, OCD, søvnforstyrrelser, socialangst mv. for nu at nævne nogle).


BTW: Nogle af os er så bedre til at "gætte" diagnoser end andre ... men det kræver altså som langtoverskyggende hovedregel en systematisk undersøgelse, for at man (som lægefaglig) kan stille en (fx ICD-10) digagnose på et korrekt fagligt grundlag - og som nogen af jer sikkert ved, så kan det i sig selv være meget omfattende både i volumen og tidsforbrug.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat