Se enkelt indlæg
Gammel 15-05-2012, 09:03   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Forkert diagnose

For ca 3 år siden fik jeg lavet en speciallægeerklæring hos en psykiater bestilt af kommunen. Samtalen tog ca. 45 min og resultatet blev egentligt ok. PÅNÆR at psykiateren hæftede en diagnose på mig som 7 andre psykiatere og psykologer ikke har kunnet finde tegn på, og som min praktisernede læge har sagt om "Jamen, sådan kender vi dig jo heller ikke her i praksis!".

I forbindelse med at kommunen indhentede en generel helbredsattest hos min læge, sendte de de indhendtede statuserklæringer og speciallægeerklæringen til min læge, så nu ligger den forkerte diagnose altså i min lægejournal...

Jeg har prøvet at glemme alt om det, men det plager mig, fordi den slet og ret er forkert, og jeg ønsker ikke på et senere tidspunkt at få problemer pga. en forkert diagnose. Og fordi jeg har set hos en nær bekendt, hvordan en psykiatrisk diagnose, som vedkommende ikke har vist tegn på i over 15 år pludseligt bliver brugt igen, fordi vedkommende går til lægen med et (reelt!) fysisk problem.

Jeg har spurgt min læge, om ikke speciallægeerklæringen kan tages ud af journalen igen, men nej, dét må man ikke... Så hvad kan jeg gøre nu...? Har nogen oplevet noget lignende og hvad gjorde I...?

Den forkerte diagnose er i øvrigt "Udifferentieret somatoform tilstand" og han stillede diagnosen, tro det eller lad være, fordi jeg (dum som jeg åbenbart er)fortalte, at det eneste fysiske problem jeg havde var, at jeg lige havde fået konstateret en slem jernmangel...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat