Se enkelt indlæg
Gammel 10-05-2012, 11:45   #7
Mumle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-04 2012
Lokation: kalundborg
Indlæg: 39
Styrke: 13
Mumle er ny på vejen
Hov har lige opdaget at jeg fik skrevet at vi var blevet separarat, men vi er ikke noget så langt endnu, men det ender nok med det en af de nærmeste dage..

Men vi bor til leje og jeg skal overtage lejemålet, så der burde der jo ingen problemer være.

Ellers ejer vi intet andet end vores bil som jeg godt ved at jeg på ingen måde vil have råd til, så det er konen der overtager den. Den er ikke færdigbetalt endnu, så tror ikke at der er nogen friværdi i den (men det ved jeg intet om) Samtidig, vil det blive sådan at jeg får alt i hjemmet undtagen de ting som er hendes, så det burde vel gå op med bilen (vi mangler stadig at betale 100.000 kr på den)

Vi har aldrig haft fælles konto, men har haft hver vores og budgeten står i konen navn og jeg har bare automatisk overført et vis beløb, hver gang jeg har fået løn eller sygedagpenge, så skulle det ikke også bare være det indtil at hun flytter?

En anden ting jeg kom til at tænke på er, hvad nu hvis alting lige pludselig skulle ændre sig og vi skulle finde sammen igen f.eks inden at hun når at finde noget at bo i, vil kommunen så kunne forlange den kontanthjælp jeg allerede ville ha fået tilbagebetalt da separationen jo så vil blive ophævet? (ja jeg har jo lov at håbe på at vi finder knisten igen, når der er kommet lidt ro på det hele)

Bumlebee.. Tak for linket, det er netop også det jeg selv har erfareret for mange år siden da jeg faktisk stod i samme sted som nu, men det kunne jo godt være at det havde ændret sig..

Forresten er det forskel på om man er gift og bliver separaret i et hetro forhold eller homo forhold med hensyn til alt dette her?

Hilsen Mumle

Lige en ting mere...

Jeg har gået sygemeldt længe, men nu mener kommunen så at jeg skulle raskmeldes her fra den 30 april..
Men nu har jeg så opdaget at jeg har 10 ferie dage svarende til omkring 2300 kr i feriepenge som skulle ha været brugt inden 1 maj. Jeg har snakket med min tidligere arbejdsgiver om dem, og de siger at så længe at jeg har været forhindret i at holde mig ferie (hvilket jeg jo har da jeg var på barsel indtil 17 maj 2011 og sygemeldt fra den 18 maj 2011 frem til 30 april 2012) Så skulle det ikke være noget problem at få dem udbetalt efter 1 maj, men når jeg nu skal til at søge kontanthjælp, kan jeg så få dem udbebalt uden at de modregner dem eller vil de sige at jeg skal bruge dem først? Hvis jeg skal bruge dem først, hvor mange dage vil det svare til at jeg skulle leve for dem?

Hilsen Mumle
__________________
kan snart ikke se mere lys for enden
Mumle er ikke logget ind   Besvar med citat