Se enkelt indlæg
Gammel 08-05-2012, 14:51   #24
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Jeg var i arbejdsprøvning på et kontor, og det tog mig ca 2 mdr. fra det blev besluttet jeg skulle ud i en arbejdsafprøvning, til jeg selv fandt et sted.

Jeg måtte selv igang med at sende ansøgninger ud, så det var hårdt arbejde og meget frustrerende, da overskuddet var meget begrænset, men det lykkedes til sidst trods mange afslag pga. mange ikke tager 'praktikanter' ind grundet manglende tid og overskud samt nedgang i opgaver.

Jobkonsulenten tager normaltvis med til 'ansættelsessamtalen', hvor timeantallet fastlægges, og derefter er der opfølgning en gang om måneden, hvor du, jobkonsulenten og 1 eller 2 fra 'praktikstedet' er med til mødet.

Meld dig ind i en fagforening - det er det bedste du kan gøre for dig selv - og ha´ en bisidder (gerne fra fagforeningen) med til hvert møde, hvor kommunen er med. Det er guld værd.

Kommunen vil gerne forsøge at få dig op i tid så hurtigt som muligt, når du kommer i arbejdsprøvning, men husk du skal også selv kunne følge med fysisk og psykisk, og det hænger ikke alt sammen med kommunens planer. Så ved at have en bisidder med kan det undgåes at du ødelægger dig selv ved at lade dig presse op i antal timer.

Jeg håber det lykkes for dig at finde et godt sted.

Gekko
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat