Se enkelt indlæg
Gammel 11-04-2012, 15:43   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har præcis kun set ET afsnit, og det var lige det afsnit hvor en mor får fjernet sit barn efter møde på kommunen. Så jeg er HELT uden for og aner SLET IKKE noget om noget.....

Det eneste jeg bed mærke i, var Morens adfærd - da hun stod foran kommunen og røg sammen med stedfaren og en veninde? Lige det klip var ikke særligt voksent og fik mig til at tænke på sådan nogle 12 årige, og så havde hun et stort brændehul i jakkeærmet fra cigaretgløden. Det var dér jeg kom ind i programmet, så jeg vidste først at det handlede om en tvangsfjernelse da hun kom ud fra kommunen.....
Og da hun så kom hjem, så kunne jeg knapt nok tro mine egne øjne - var det hendes Mor der lå der på sofaen?? Hold da op, ved ikke om hun var narkoman eller syg, men hun var det tydeligvis helt ude i hegnet og sad helt stiv og kunne knapt nok rumme at trøste hendes dybt ulykkelige datter, nej nej nej.....så kom der en reklame, og så skruede jeg væk og tænkte, at det søreme var godt et lille barn ikke skulle vokse op med sådan nogle mennesker omkring sig.
- jeg kan være rivende gal på den, for jeg kender slet ikke familierne, det var bare sådan en første gangs reaktion og de tanker der meldte sig efter de der 15-20 minutter eller hvor længe det var jeg nåede at se det.
Troede også det var et program der handlede om tvangsfjernelser.

Når det så er sagt, så er kommunen jo underlig. For enten tvangsfjerner de med lynets hast i sager, hvor det bedste måske var, at tilbyde forældrene hjælp i hjemmet. Ellers er de så sene til at tvangsfjerne, at ungerne ender på forsiden af Ekstrabladet som omsorgssvigtede incestofre med årevis af anmeldelser i ryggen......uden nogen har løftet en finger. Vi kender alle samme de seneste grove sager.

Så jeg kender kun kommunen hvor de tvangsfjerner i de lettere sager, og hvor de ikke har gjort en sikd i de virkelig tunge sager.
Så jeg stoler over hoved ikke på deres dømmekraft.

Dertil kommer de sager hvor de anbringer børn hos aflastningsfamilier, for så igen-igen, at fjerne dem fra de ellers velfungerende aflastningsforældre, og kaste børnene ud hos endnu andre aflastningsfamilier, for kommunen aner til syneladende heller ikke en skid om børnenes tarv, og er ofte lige så uansvarlige, som de forældre børnene blev fjernet fra. Hvilket gør kommunen endnu mere betændt (IMO).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat