Se enkelt indlæg
Gammel 01-04-2012, 00:48   #15
Lunefuld
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 4
Styrke: 0
Lunefuld er ny på vejen
Problemet er jo at forsikringsselskaber ikke er lovmæssigt forpligtiget til at skulle give dig en fritidsulykkeforsikring.
Hvis du nu købte en bil og sagde til Tryg eller GF eller XX at den skulle ansvarsforsikres hos dem så SKAL de gøre det.. de kan så kræve en masse penge for det, men sådan er det jo.

Jeg har selv oplevet denne problematik da jeg vill skifte til Alka, da de jo har det tilbud med at man kan betale månedligt, hvilket jo er lidt mere venligt for en trængt økonomi.
Dette kræver blot at man har 2 forsikringer hos dem.
Jeg kunne umiddelbart sagtens skifte min familie/basis forsikring til dem og ingen problemer der. Da vi så kom til fritidsulykkeforsikringen så blev det straks noget andet. Jeg oplyste jo, som sandt var, at jeg tog receptpligtig medicin og at det var antidepressiver af den og den type.. så blev den kategorisk afvist lige der.
Så ringede jeg og brokkede mig, gav dem aktindsigt i min journal osv osv.. og efter en måned, så endte det med afslag igen igen.

Så snakkede jeg med diverse forbrugerinstanser og forsikringsankenævnet osv, men alle steder fik jeg det svar at den slags forsikringer jo ikke var lovpligtige og derfor må forsikringsselskaberne gøre som de vil mht. pris og hvem de vil tilbyde hvad.

Men i det mindste er det jo kapitalisme og ikke diskrimination
Lunefuld er ikke logget ind   Besvar med citat