Se enkelt indlæg
Gammel 25-02-2012, 14:54   #23
Vimse88
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
Vimse88 er ny på vejen
Hej Mella (hvorfor ser smileys ud som om de griner? sender et lidt uheldigt budskab)

Tak for endnu et godt indlæg.

Lad mig starte med din slutning. Hvorfor hakke på hianden herinde? Helt enig, der er slet ingen grud til alt det.

Som du rigtigt skriver, er der netop ingen arbejdsgiver der vil ansætte en FP der er alvorligt psykisk syg, eller har andre handicaps. Der er allerede 170.000 "normale" ledige. Selv om denne reform er en del af 2020-planen, må man være realistisk og sige, at intet de næste 8 år tyder på store forandringer i ledigheden.
Med andre ord handler det kun om en ting. Benhårde besparelser på bekostning af de svageste.

De har også skåret ned i min kommune. Min tilstand gør så, at jeg efter mange indlæggelser, tilsyneladende får samme antal timer. Men som du skriver, er vi en blandet skare af mennesker.

Hvor er det sørgeligt at høre om manglende opbakning til den demonstration.
Nu må vi se hvad reformen ender med, men jeg er ret sikker på, at kommer der voldsomme nedskæringer, bliver resultatet meget hurtigt alvorlige overskrifter i aviserne. Folk der begår selvmord mm. Man skal huske at blandt landets FP findes der også mange der kommer fra velstillede familier, med en relevant indflydelse. Så hvis man tror det løber stille af sig, tror jeg man tager fejl. Man glemmer at den psykisk syge har familie og venner, som nok skal tale deres sag.
Som du skriver, var der manglende opbakning fra (gætter jeg på) medarbejderne i distriktspsykiatrien. Jeg vil tro at de selv frygter for deres arbejde, og derfor stikker hovedet i busken. Jeg kan godt forstå, at du ikke orker mere efter mange år. Heldigvis har mange psykisk syge familie og pårørene, der kan kæmpe deres sag, hvis de bliver ramt. Jeg savner forresten at diverse fonder og foreninger, kommer på banen i forhold til reformen. Synes de har været meget stille. Hvad med vores såkaldte protektor.

Tænk dig alle de skader det kan forvolde, hvis man tvinger alvorligt psykisk syge ud på arbejdsmarkedet. Med eller uden flexjob. Ud over at arbejdsgiverne slet ikke vil have dem, er der også alvorlige farer forbundet med deres ansættelse, ikke kun for personen selv, men også de andre medarbejdere. Det koster sygemeldinger og i værste tilfælde arbejdsskader, fra de andre medarbejdere.

Jeg er som du, også bare SÅ træt af alle de her spin-psykiatere der kommer med popsmarte udtalelser, om hvor nemt det er at behandle alvorlige psykiske lidelser. Bispebjerg hospital er kendt for at spytte popsmarte bemærkninger ud.

Når der endelig er en, der gør opmærksom på hvad der sker, som eks Henrik Herløv, så giver man ham 1 time mellem kl 9-10 om FORMIDDAGEN i RADIOEN, hvor folk normalt er på arbejde. Han har også skrevet en del i uafhængige medier, men de når aldrig den brede befolkning.

MVH
Vimse
Vimse88 er ikke logget ind   Besvar med citat