Se enkelt indlæg
Gammel 04-02-2012, 08:42   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Carina igen...

Citat:
Folk på overførselsindkomst er den nye syndebuk

Borgere, som har brug for hjælp fra kommunen, kommer i stigende grad skamfulde med hatten i hånden. Det fortæller jobcentermedarbejdere om borgere, som søger kontanthjælp, sygedagpenge eller anden hjælp.

(...) en ny meningsmåling fra Megafon peger netop på personer på overførselsindkomster som en samfundsgruppe, der er »præget af krævementalitet i forhold til den offentlige sektor og har for meget fokus på, hvad de selv kan få
http://politiken.dk/indland/ECE15290...-nye-syndebuk/

Jeg forstår altså ikke lige, hvad der er gået galt? Folk på overførselsindkomster er det (for langt de flestes vedkommende) ikke af lyst, men af nød. Og specielt i krisetider som nu, er flere nød til at bede om hjælp til vejen og dagen. Det er vel meget naturligt og ikke noget galt i. At så netop den røde blok med soc.dem. forrest fortsætter blå bloks tone - og sågar skærper den! - forstår jeg endnu mindre... Måske er det fordi, blå blok skabte en "migmigmig-kultur" (UPS! Krævementalitet!), og folk (vælgerne?!) nu er svære at "omopdrage"...?

Når jeg ser mig om i verden, ser jeg protester i Grækenland rettet mod regeringen, protester i Spanien rettet med regeringen og Occupy Wall Street i USA, hvor de demonstrerer mod stigende ulighed, arbejdsløshed mv, hvilket igen er rettet mod regeringen og finansvirksomheder. Men i Danmark sparker vi nedad...? På folk, der allerede ligge ned...?! Dét har jeg lært, at man ikke gør, for man kan selv risikere uforskyldt at havne der! Er Danmark det eneste sted i verden, hvor det er blevet legitimt at gøre det...?

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat