Se enkelt indlæg
Gammel 14-01-2012, 09:32   #20
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 3050 Se meddelelser
må hører min advokat for han sagde de ikke kunne røre dem og renterne.
Angående renter, også selv om renterne er fra en kreditorbeskyttet konto og ikke kan røres, bliver regnet som indtægt og har betydning for udregning af ydelser. Det kan derfor godt passe at du skal leve af dine renter, er de store nok og svarer til KH beløbet. Renter har også betydning for boligsikring m.m.

Det er ikke alle erstatninger der er kreditorbeskyttet - og jeg lurer lidt på, at din erstatning har du betalt skat af - en mèngrad og erhvervsevneerstatning er skattefri, mens man skal betale skat af renter. Ikke alle former for erstatning er og kan man få kreditorbeskyttet og ind på en særlig konto.

Det er vigtigt at en erstatning bliver sat ind på en særlig kreditorbeskyttet konto, så man kan bevise at det man køber eller investerer ,i er taget fra denne særlige konto. Det er ikke nok, at få en check og så sætte pengene dèr hvor de giver flest renter, der må aldrig ske en sammenblanding af erstatningspenge og den daglige økonomi.

Så jeg vil mene din advokat har givet dårlig rådgivning, har advokaten ikke oplyst om særlig kreditorbeskyttet konto, som din check skulle være sat ind på først.

God idè at tale med advokaten igen.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat