Se enkelt indlæg
Gammel 01-02-2008, 15:59   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er jeg faktsik også stødt ind i en del gange Helene...

Da jeg var på kontanthjælp og ventede på fleks, oplevede jeg flere gang at høre , jamen hvor slemt kan det være hvad har du udbetalt i kontanthjælp og jeg så svarede 7500 , så fik jeg beskeden, det kan ikke passe der må være noget galt ..

For jeg mener da at satesen er over 10.000 ...

Når jeg så forklarede at jeg fik lidt over 11.000 før skat var de ved at falde ned af stolen, de troede at det beløb de hørte i tv var det beløb folk fik udbetalt , og det kan jeg også se har været en fejlagtigt opfattelse i mange debatter jeg har medvirket i.

Det enste jeg kan forestille mig at de tænker på og regner med er at de må tro vi lever i fortiden, jeg kan huske jeg havde en veninde i begyndelsen af 80èrne og hun var på kontanthjælp, hun gik på kommunen med husleje, el, og andre udgifter der kunne godkendes , når det så var regent ud hvor meget det blev så fik hun det udbetalt , samt et bestemt beløb for hende og hendes to børn, det var nogle tariffer der var bestemt på forhånd ...

Så hvis halvdelen af DKs befolkning stadig render rundt og tror at det er sådan det foregår så kan man jo godt forstå at de syntes at kontanthjælpsmodtager er nogle klynkere
  Besvar med citat