Se enkelt indlæg
Gammel 10-01-2012, 10:55   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenH Se meddelelser
Stoppede med det "nye" arb 1/12 da , min kontrakt galt dertil ... Chefen ville ikke forlænge den da jeg skulle opereres et par uger efter.. Blev opereret 10 dage før jul, og har lige været hos min SB i dag... Hun meddelte mig mine sygedagpenge ville stoppe de 29/2 - hvorefter jeg ville overgå til kontanthjælp. Hvorfor kunne hun ikke forklare da hun var ny - har lige modtaget en mail om hvorfor :

Hej Morten
Jeg har fået at vide at det §24 kapitel 8 i sygedagpengeloven, der står det alt om hvordan man beregner sygedagpenge perioden.
Håber det hjælper til at forstå proceduren.

MVH XXXX XXXX

Troede jeg var berettiget til 52 uger sygedagpenge da jeg jo har været ude og arb i +3 mdr igen.. Hun sagde de 3 mdr ikke galdt som arb og blev betragtet som sygdom ???

Kan det være rigtigt at de bare vurderer mine 3 mdr som sygdom trods jeg var på arb markedet ?

Jeg fatter minus af alt det her kommune/sygedagpenge halløj !!??
Var det ganske almindeligt lønnet arbejde du have? Og i hvor mange UGER arbejdede du?

Syntes umiddelbart det skærer lidt i øjnene at de vil lukke kassen nu
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat