Se enkelt indlæg
Gammel 29-11-2011, 10:22   #20
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hvorfor skal kommunale nøglepersoner ikke have mulighed herfor, herunder eksempelvis socialrådgivere, der sidder med ansvaret for familiers forsørgelsegrundlag eller økonomiske nøgler personer der er ansat til at fører tilsyn med offentlige midler, hvorfor skal de kke have mulighed for at være statsautoriserede?

Hvorfor denne frygt til at tage ansvar?

Hilsen Peter
Når jeg læser dit indlæg, så tænker jeg at du ikke helt har kendskab til den verden disse forhadte socialrådgivere arbejder i.
Sat helt vildt meget på spidsen, så svarer det til situationen under 2. verdenskrig hvor folk udførte de frygtelige opgaver de fik stukket ud og ikke sagde imod. Ville det have hjulpet at statsautorisere dem der arbejdede i kz-lejrene? Næ, det havde derimod hjulpet at tage fat ved nældens rod og gøre noget ved toppen i hierarkiet.

En socialrådgivers daglige dilemma opstår mellem lovgivning på den ene side og virkelighed på den anden. Og det er byrådspolitikere og kommunaldirektører der er med til at definere socialrådgivernes opfattelse af virkeligheden, i forhold til om økonomi spiller en rolle for afgørelserne.
Så næste gang folk klager herinde, så husk at ret skytset mod toppen i kommunen - de får vel også den høje løn for at kunne håndtere utilfredshed.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat