Se enkelt indlæg
Gammel 25-11-2011, 11:39   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Roedspaetten Se meddelelser
Jeg er selvfølgelig spændt på resultatet af forsøgsbehandlingen og taknemmelig for at have fået den tilbudt. Men da osse en kende nervøs for om det går godt og om det går helt uden komplikationer og bivirkninger. Der er jo ingen erfaringer med den her form for smertebehandling...
I forbindelse med at kommunen stoppede min ellers oplagte pensions-sag pga af det her forsøg, overvejede jeg at bede om udsættelse af forsøget, fordi jeg ikke magter at se frem til yderligere et par års afklaringsforløb. Men yderligere år med mit smerteniveau magter jeg heller ikke. Livet som jeg har det nu er ikke værd leve, dertil er smerterne for stærke og 40 års støt stigende smerteniveau tærer hårdt på livslysten.
Jeg overvejer osse at fraflytte min nuværende adresse, (gennem 35 år), fordi jeg ikke magter huset og haven. I den forbindelse ville jeg gerne tættere på mine børnebørn i en bolig som er handicapvenlig. Men i den forbindelse er jeg blevet frårådet at flytte ud af kommunen før min pensionssag er afgjort, da jeg ellers risikerer at skulle starte forfra i "systemet" i den nye kommune. Jeg er osse blevet fortalt, at jeg så skal aflevere alle mine hjælpemidler tilbage til kommunen ved fraflytningen og derefter skal jeg til at ansøge den nye kommune om de samme hjælpemidler.
Alle disse ting er totalt uoverskuelige og umulige at gå i gang med for en så hårdt ramt smertepatient som mig.
Er reglerne virkelig sådan skruet sammen, at flytning fra een kommune til en anden medfører en "start all-over again"....?
I forhold til hjælpemidlerne så klart ja. Alt det du har fået af kommunen vil de have tilbage, og så skal ny kommune foretage en ny vurdering af dine behov.

Generelt er det også sådan at hvis du flytter til ny kommune, så starter din sag igen. Men! og det er et stort MEN!
Aktuelt er der jo rent faktisk ikke gang i noget i din sag, du er tilkendt fleks og får ledigheds ydelse, den kan de jo ikke pille ved. Så da du ikke har en "aktiv" pensions-sag ved kommunen, vil der ikke ske noget ved det.

Og du kunne jo rent faktisk være heldig at den nye kommune du flytter til, ser med lidt andre øjne på din situation, og så tilkender dig den pension du burde have... :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat